Michal Horáček - Tisková konference

← Aktuality

Tisková konference

08. 01. 2018

Kandidát na prezidenta Michal Horáček na pondělní tiskové konferenci představil způsob, jakým je možné porazit v nadcházejících volbách současného prezidenta Miloše Zemana.

Kromě Horáčka se tiskové konference zúčastnil i partner výzkumné společnosti G82 Richard Hospodský, který interpretoval výsledky veřejně známých průzkumů společnosti TNS Kantar pro Českou televizi a zároveň exkluzivně přinesl výsledky průzkumu, který jím spoluvlastněná společnost zhotovila pro Michala Horáčka.

 

„Z veřejně dostupných průzkumů plyne, že Michal Horáček má ve druhém kolem stejnou šanci jako Jiří Drahoš porazit Miloše Zemana. Ovšem druhé kolo bude otevřené a rozhodne schopnost kandidáta aktivovat voliče. Ta se odvíjí od známosti kandidáta a od toho, co v kampani odpracoval,“ uvedl Hospodský. Z výsledků výzkumu zhotoveného pro Českou televizi jasně vyplynulo, že mezi kandidáty, kteří Miloše Zemana mohou porazit, má Horáček jasně nejvyšší známost v široké populaci. A to je právě to, co zvyšuje šance Michala Horáčka na poražení Miloše Zemana v druhém kole.

 

Zároveň zmínil, že podle jeho vlastních průzkumů má Michal Horáček silnou podporu v regionech, zejména v krajských městech kromě Prahy.

 

„Regiony nevolí podle přání Prahy. Praha ovšem nemůže vyhrát bez zbytku republiky. Ať je to tentokrát Praha, která dá svůj hlas kandidátovi s podporou regionů. Jedině to je klíčem k porážce Miloše Zemana,“ uvedl Horáček.
Následně připomenul kroky, které během kampaně udělal. Šlo například o žádost ministerstvu financí o zveřejnění zprávy OLAF. Dále dopis ukrajinskému velvyslanci jako reakci na výroky Miloše Zemana. Či návrh na odpuštění penále z dluhů fyzických osob vůči státu. Připomněl i svou veřejnou akci, která vedla k nezvolení poslance Zdeňka Ondráčka (KSČM) do čela sněmovní komise pro kontrolu GIBS v prvním kole volby.

 

Závěrem shrnul svou dosavadní kampaň, během níž po České republice nacestoval 84 tisíc kilometrů, ministerstvu vnitra odevzdal bezmála 87 tisíc podpisů a jeho tým vyřídil přes 750 tisíc mailů.

 

Výsledky výzkumu